Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.06.2007 01:40 - Бай Ганьо и Еврпата
Автор: kilix Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1337 Коментари: 3 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Здравейте, искам да ви разкажа за краткото си пътешествие из Евпрола.

РЕЗЮМЕ

На 18 миналия месец аз и още двама мой приятели заминахме за Чехия.
Чехия, средна работна заплата 9 000 - 14 000 крони за нетежка физическа работа. 18 000 - 20 000 за 300 часа на месец тежка работа или майсторска например за заварчик. Цена на храната като у нас. 15 крони са 1 лв. 30 крони са 1 евро. Цанихме се за помощници на майсторите в строителството. Ние бяхме трима, с нас дойдоха още двама майстори строители от Цалапица и едно момче от Димитровград - ел. техник. Фирмата за която щяхме да работим е собственост на българин. Той се казва Вальо и живее в Острава / на 30 км/ от полската граница. В Чехия ни доведе синът му чието име няма да споменавам. След като пристигнахме ни настаниха в уютна квартира в която имаше такива удобства, за които някой българи само биха мечтали: баня с вана, теракот,  централно отопление, газова печка и бойлер, телевизори, микрвълнова и т.н. Но в един момент се оказва че фирмата не е точно строителна а от друг бранш. Колегите ни там бяха заварчеци. В Чехия има нещо като трудова борса за фирми аз имам фирма в която работят ел. техници, в твоята строители примерно. И идва някой си дето ще строи кооперация и избира нашите две фирми да му я построят. Той ни плаща но само че той плаща 180 крони / час, но мойте работници нали са си бълтари ще работят и за 90, а останалите покриват квартирата им, и за мен ще има. Така процедират българите навън. Така че пазете се от такива посредници, ако заминавате. Момчето което ни доведе не беше много в  час, баща му, му купи кола нов телефон и той взе да се прави на големия шеф а до вчера е хвърлял чували рамо до рамо с мен. Както и да е приглътнахме го. 5 дена ни лъга че започваме работа и а днеска, утре, днеска, утре и на 6-я ден на летището в Острава. Ще сме една от групите строящи новия терминал. Работихме един ден и като се развъртяха ония хали майсторите цяла стена вдигнаха. Но бяхме много хора и ръководството реши нас общаците да ни остави в почивка, а на обекта да работят само майсторите от Цалапица. Добре но на другия ден отиват и паднала им стената. А те са майстори - зидари!!?? Ние го ударихме на гуляй и на 28-ми си бях в България защото страшно щях да се прецакам. Но майсторите ни ги изгониха защото са пишман майстори. А ние се прибрахме с достойнство.

ВПЕЧАТЛЕНИЯ

Хората в Чехия са спокойни. Там изпотен чех не можеш да видиш. По принцип имат голям респект от полицията и са честни хора, предполагам повечето. Но и самия им манталитет е такъв, че избягват побойщата и не се заяждат. И са много културни. И се пазят един друг. Имат национално самодостойнство. Там твърд алкохол не пият. Пият бира с ром 40 гр, на екс. Ако не го изпиеш на екс обиждаш домакина. Ако не си поръчаш допълнително когато си на гости и седнеш да ядеш обиждаш домакинята.
Когато им казах, че ние тук си варим 54% ракия ме гледаха учудено. И ахнаха когато опитаха българска домашна. Като цяло имат красиви жени и вкусна бира. Но нашите са си по красиви, а и радвам се че не се набутах да остана в тая пишман българска строителна фирма че бог знае какво можеше да ми се случи. Така че внимавайте с българите в чужбина, преценявайте ги трезво.



Гласувай:
0



1. lambo - През далечната 1956г. бях в Острава
10.06.2007 17:13
Тогава бях на 7 годинки. Вуйчо ми живееше там. Бе женен за "моравка". Бе изкл. мръсен град - само черен въглищен прах из въздуха, колите които миеха улиците минаваха постоянно. Още първия ден ме заведоха на зеленчуковия пазар. Всички там бяха българи-градинари от Северна България.
Взеха ме едни възрастни хора да им помагам в продаването, тъй като ги боляха краката. Те ми казваха чешките думи и цените, а аз продавах. Така САМО за 1 месец научих чешки ....
Като се върнахме всичко забравих ... Остана само:
Разумим и Неразумим
цитирай
2. silviana - Я, Васко :)
10.06.2007 19:30
Изенада беше да те видя в блог.бг
А и както гледам не си имал добри преживявания покрай пребиваването си в чужбина. Първоначално се учудих, като разбрах, че си се върнал, сега обаче те разбирам:/
цитирай
3. анонимен - НОНИ
02.11.2007 14:26
Много искам да се свържа с вас noni_de74@abv.bg
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kilix
Категория: Лични дневници
Прочетен: 25402
Постинги: 7
Коментари: 13
Гласове: 92
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930