Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.06.2007 03:52 - Сложните въпроси имат прости отговори
Автор: kilix Категория: Лични дневници   
Прочетен: 866 Коментари: 0 Гласове:
0



image
















Дълго съзерцавах красивия си тапет и му се наслаждавах. Просто така, без да правя нищ. Наистина тази картинка ми дава успокоение на душата. Гледайки я имам чувството, че съм в хармония с целия объркан свят наколо. И може би дори с природата.  Докато нещо в тавана ми не заскърца, прихлопа и  ръждясалите ми сиви клетки не изплюха думичката фрактал. Спомних си че някъде я бях чувал. Може би в училище. Но или съм проспал лекцията по математика или въобще не съм бил там.

Потърсих материали по въпроса. И разбрах че фрактала се получават итеративно, чрез параметрична формула. Параметрите са координати на пискел. Като параметри във стъпка n+1 са координатите на точката от итерация n. Така получените точки свързваме с линии с различен цвят. Но за да получим причудлива фигура прилагаме някоя от техниките транслация и ротация. Като на определен брой стъпки заменяме част от първичната фигура с друга пр. отсечка с триъгълник (от това може и да фиксираме зависимост на цвета). Но най интересното е че тези красифи фигури сеполучават много просто. Реално имаме точки и отсечки, това е.
Примерен фрактал:

X" = A1*X*X + B1*X*Y + C1*Y*Y + D1*X + E1*Y + F1
Y" = A2*X*X + B2*X*Y + C2*Y*Y + D2*X + E2*Y + F2

Наистина, това което ме изуми е простотата на фракталите. Толкова са прости и в същото време прекалено сложни (като картина).
Сайт посветен само на фракталите


Тагове:   отговори,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kilix
Категория: Лични дневници
Прочетен: 25439
Постинги: 7
Коментари: 13
Гласове: 92
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930